STOMATOLOGIA
DZIECIĘCA

czym jest

Próchnica zębów jest chorobą zakaźną – niezależnie od tego, czy występuje u dorosłych czy u dzieci. W jej przebiegu zniszczeniu ulegają tkanki tworzące zęby a główną rolę w jej rozwoju odgrywają obecne w jamie ustnej bakterie oraz dieta bogata w cukry.

Próchnicą wczesnego dzieciństwa (próchnicą butelkową) nazywa się pojawianie się ubytków w zębach dziecka od momentu wyjścia pierwszego zęba mlecznego aż do ukończenia 6 r.ż. Zmiany zazwyczaj zaczynają się od zębów przednich, z czasem przesuwając się ku dalszym zębom. Warto pamiętać o tym, że problem próchnicy nie zniknie wraz z ostatnim zębem mlecznym, który dziecku wypadnie – choroba z łatwością przeniesie się na świeżo wyrzynające się zęby stałe.

Odpowiednia higiena zębów mlecznych, regularne szczotkowanie zębów i stosowanie past zawierających fluor, ograniczenie ilości cukrów w diecie dziecka oraz wizyty kontrolne u lekarza stomatologa są gwarancją pięknego uśmiechu w przyszłości. Zdrowe „mleczaki” odgrywają też kluczową rolę w utrzymaniu prawidłowego zgryzu u dziecka.

W DentalMed Clinic oferujemy kompleksową i przyjazną pomoc lekarza specjalisty w dziedzinie stomatologii dziecięcej, który odpowiednio zadba o zęby Twojego dziecka.

Znieczulenie może być dodatkowym stresem, zwłaszcza dla najmłodszych pacjentów, którzy kojarzą strzykawkę z nieprzyjemnymi szczepieniami. Dostępny w naszych gabinetach system znieczulenia The Wand™ jest komputerowym urządzeniem, które służy do podawania znieczulenia przed leczeniem stomatologicznym.

Dzięki niemu samo podanie środka znieczulającego jest bezbolesne, a mały pacjent zachowuje pełną mimikę, nie odczuwa opuchlizny, może normalnie mówić i funkcjonować tuż po wizycie w naszym gabinecie.